Regulamin sklepu internetowego „Sklep Outlet – części zamienne i narzędzia”


§ 1 Postanowienia ogólne


  1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego „Sklep Outlet – części zamienne i narzędzia”, dostępnego pod adresem internetowym https://parts.brwsa.com.pl. Sklep internetowy „Sklep Outlet – części zamienne i narzędzia” prowadzony jest przez Black Red White S.A, z siedzibą pod adresem 23-400 Biłgoraj ul. Krzeszowska 63, NIP: 918-17-45-428, wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS Nr 0000089493 Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy KRS.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze sklepu Internetowego, chyba że postanowienia Regulaminu stanowią inaczej.
  3. Sklep internetowy jest przystosowany do eksploatacji przy zastosowaniu w pełni zainstalowanych przeglądarek Mozilla Firefox w wersji 3.6 lub wyższej oraz Microsoft Internet Explorer w wersji 7.0 lub wyższej na komputerze kompatybilnym ze standardem IBM PC, pracującym pod systemem operacyjnym Windows lub Linux z dostępem do Internetu. Serwis jest zoptymalizowany do oglądania przy rozdzielczości ekranu 1024x768 punktów, z włączeniem w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

§2 Definicje:

Cena - cena Towaru wraz z obowiązującym podatkiem od towarów i usług (VAT) nie uwzględniająca kosztów dostawy Towaru.

Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Użytkownikowi przez Sprzedawcę Towaru określonego w zamówieniu, za pośrednictwem Dostawcy (o ile taka forma dostarczenia Towaru jest możliwa u Sprzedawcy) lub odbiór w siedzibie Sprzedawcy.

Dostawca – oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostaw Towarów – firmę kurierską, operatora skrzynek pocztowych (paczkomat).

Klient –osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą.

Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną - wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą.

Regulamin - niniejszy regulamin.

Sprzedawca - "BLACK RED WHITE" Spółka Akcyjna z siedzibą w Biłgoraju, adres ul. Krzeszowska 63, 23-400 Biłgoraj, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku VI Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000089493, NIP 9181745428, REGON 950411093, o kapitale zakładowym w wysokości 59.027.640,00 złotych opłaconym w całości.

Towar - rzecz ruchoma, którą Klient może nabyć w sklepie internetowym.

Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie.

Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą

§3 Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. W sklepie internetowym dostępna jest nieodpłatnie usługa świadczona drogą elektroniczną: formularz kontaktowy.
  2. Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na stronie sklepu internetowego wiadomości do Sprzedawcy.
  3. Rezygnacja z usługi Formularz kontaktowy, możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania wiadomości do Sprzedawcy.
  4. Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący usług świadczonych drogą elektroniczną wskazany jest w § Regulaminu.

§4 Procedura zawarcia umowy sprzedaży

  1. Sklep internetowy „Sklep Outlet – części zamienne i narzędzia” jedynie prezentuje asortyment przeznaczony do sprzedaży.
  2. Zamówienia można składać jedynie drogą mailową  za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie sklepu „kontakt z nami” lub bezpośrednio na adres e-mail  sekretariat.dur@brwsa.pl.
  3. W formularzu kontaktowym lub w wiadomości e-mail klient podaje nr katalogowy Towaru , który zamierza nabyć lub indeks znajdujący się w „szczegóły produktu”,  ilość Towaru oraz dane identyfikujące Klienta (imię i nazwisko), adres dostawy, nr telefonu.
  4.  W terminie 2 dni roboczych od dnia otrzymania zamówienia Sprzedawca informuje Użytkownika o kosztach dostawy, . Wraz z tą informacją Klient otrzymuje treść regulaminu sklepu internetowego, , wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz fakturę pro forma.
  5. W przypadku braku dostępności Towaru w terminie podanym w zdaniu pierwszym powyżej Sprzedawca informuje o tym fakcie Klienta.
  6. W terminie 2 dni roboczych Klient w wiadomości zwrotnej potwierdza otrzymane warunki zamówienia. Z chwilą otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia warunków zamówienia umowa sprzedaży zostaje zawarta.
  7. Klient ma możliwość konsultacji z pracownikiem sklepu internetowego od pon-pt 7.00-14.00 pod nr.tel. 84 6850235.

§ 5 Ceny i płatności

  1. Wszystkie ceny towarów prezentowane w sklepie internetowym „Sklep Outlet – części zamienne i narzędzia” są podane w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
  2. Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
  3. Sprzedawca umożliwia płatności za zamówienia za pomocą bezpośredniego przelewu bankowego na konto podane na fakturze pro forma lub kartą, gotówką bezpośrednio w kasie firmy Black Red White 23-400 Biłgoraj ul. Krzeszowska 63.
  4. Po potwierdzeniu warunków zamówienia zgodnie z &4 ust.6 Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni od dnia wysłania wiadomości z potwierdzeniem warunków zamówienia.
  5. Po zaksięgowaniu wpłaty, towar z fakturą VAT zostaje przesłany na wskazany  adres zamówienia.

§ 6 Dostawa

  1. Sprzedawca  dokonuje dostawy towarów na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej FedEx .
  2. Termin dostawy towaru jest uzależniony od gabarytów (wagi, rozmiaru) Towaru. Termin dostawy Towaru do Klienta wynosi do 5 Dni Roboczych od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy lub dnia zapłaty w kasie Sprzedawcy

§ 7 Reklamacje

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Towaru zakupionego przez Klienta nie będącego konsumentem na podstawie Umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą określaja w szczególności przepisy art. 556-576 Kodeksu Cywilnego.
  2. Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Towaru zakupionego przez Klienta będącego konsumentem na podstawie Umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży. Reklamacje można składać pisemnie na adres sklepu sekretariat.dur@brwsa.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej sklepu.
  3. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
  4. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Towar) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

§8 Odstąpienie od umowy sprzedaży


  1. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone m.in:

  1. pisemnie na adres: Magazyn Części Zamiennych "BLACK RED WHITE" S.A , ul. Krzeszowska 63, 23-400 Biłgoraj
  2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat.dur@brwsa.pl

2. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy wskazanego w załączniku nr 2 do ustawy o Prawach Konsumenta albo z formularza udostępnionego przez Sprzedawcę.

3. Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy Towaru do Konsumenta.

4. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

5. Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.

6. W wypadku odstąpienia Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.

7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

8.Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

  1.  świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
  2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  3.  w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  4. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
  5.  w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  6.  w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami
  7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
  8. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
  9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  10. dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
  11. zawartej w drodze aukcji publicznej;
  12. świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
  13. dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy o Prawach Konsumenta;
  14. świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.

 

§ 9 Ochrona danych osobowych

  1. Przetwarzanie danych osobowych Klientów odbywa się zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”) oraz zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.

  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale jest warunkiem zawarcia umowy.

  3. Administratorem danych osobowych Klienta przekazanych w ramach świadczenia usług drogą elektroniczną jest Sprzedawca. Sprzedawca wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym Klient może się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw poprzez e-mail kontak.IOD@brwsa.com.pl lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.

  4. Dane osobowe podane przez Klienta będą przetwarzane przez Sprzedawcę w następujących celach:

  1. w celu zawarcia i wykonania umowy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);

  2. w celu wykonania obowiązku prawnego, jeżeli taki obowiązek zostanie nałożony na Usługodawcę (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);

  3. w celach analitycznych, np. w celu doboru produktów i usług do potrzeb Klientów oraz ich  optymalizacji na podstawie zgłaszanych uwag; w celu optymalizacji procesów obsługi na podstawie przebiegu tych procesów, w tym reklamacji, co jest prawnie uzasadnionym interesem Sprzedawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);

  4. w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem Sprzedawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);

  5. w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co jest prawnie uzasadnionym interesem Sprzedawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);

  6. w celu badania satysfakcji Klientów i określania jakości usług Sprzedawcy, co jest jego prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);

  7. w celu oferowania Klientom bezpośrednio produktów i usług (marketing bezpośredni), w tym dobierania ich pod kątem potrzeb Klientów z wykorzystaniem profilowania, co jest prawnie uzasadnionym interesem Sprzedawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);

  1. Sprzedawca przetwarza następujące kategorie danych:

    1. podstawowe dane identyfikacyjne i dotyczące zamieszkania;

    2. dane identyfikacyjne przyznane przez organy publiczne;

  1. Sprzedawca może udostępniać dane osobowe Klientów swoim podwykonawcom, czyli podmiotom, z których korzysta przy przetwarzaniu danych.

  1. Sprzedawca nie przekazuje danych osobowych Użytkowników poza terytorium Polski.

  1. Dane osobowe pozyskane w celu zawarcia umowy są przechowywane przez okres niezbędny do zawarcia i wykonania umowy oraz do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy.

  1. Podstawowe dane kontaktowe są przechowywane przez Sprzedawcę dla potrzeb marketingu bezpośredniego do czasu zgłoszenia sprzeciwu względem takiego przetwarzania lub cofnięcia  zgody, jeśli przetwarzanie danych odbywało się na podstawie tzw. zgody marketingowej.

  1. Każdemu Klientowi, który udostępnił swoje dane osobowe, przysługują następujące prawa wynikające z RODO:

  1. prawo dostępu do jego danych oraz otrzymania ich kopii;

  2. prawo do sprostowania (poprawiania) danych;

  3. prawo do usunięcia danych;

  4. prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych;

  5. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

  6. prawo do przenoszenia danych;

  7. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych);

  8. prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli przetwarzanie danych odbywało się na podstawie zgody; cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

§10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

  2. Chcąc skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń mogą Państwo zwrócić się do instytucji zajmujących się ochroną praw i interesów konsumentów, w szczególności do:

  1. powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów,

    1. wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej (WIIH) oraz ich oddziałów zamiejscowych prowadzących mediację. Mediację prowadzi się ją na wniosek Konsumenta lub z urzędu po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej. Mediatorem jest pracownik WIIH. Mediacja jest dobrowolna, co oznacza, że na taki sposób rozwiązania sporu muszą wyrazić zgodę obie strony umowy,

    2. sądów polubownych, w szczególności stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy WIIH (zarówno w stolicach województw, jak i w oddziałach zamiejscowych). Sądy te rozpatrują spory o prawa majątkowe wynikające z umów sprzedaży produktów i świadczenia usług. Podstawową ich cechą jest dobrowolny charakter. Oznacza to, że sprawa może być rozpatrywana przez sąd polubowny tylko wtedy, gdy obie strony wyrażą na to zgodę i poddadzą się jego jurysdykcji, czyli dokonają tzw. zapisu na sąd polubowny. Inicjować postępowanie mogą zarówno Konsument, jak i przedsiębiorca.

  1. Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/ od dnia 15 lutego 2016 r. dostępna będzie platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów (dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług) pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, na szczeblu unijnym (platforma ODR).

§ 11 Postanowienia końcowe

  1. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, oraz innych ustaw, a w odniesieniu do konsumentów również ustawy o prawach konsumenta, z dnia 30 maja 2014 r.

  2. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.06.2024 r. i obowiązuje przez czas nieoznaczony. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z zachowaniem siedmiodniowego okresu wypowiedzenia, o czym poinformuje prezentując nową wersję Regulaminu na stronie sklepu internetowego na co najmniej siedem dni przed wejściem zmian w życie. Zmiana Regulaminu może być spowodowana w szczególności zmianami ustawodawczymi, rozwojem technologii internetowych, zmianami zasad korzystania z usług (w szczególności zmiana zakresu usług lub wprowadzenie nowych) lub z Serwisu, zmianą sposobów składania zamówień, rezerwacji, płatności, dostaw, reklamacji (w zakresie, w jakim zmiany te wpływają na realizację postanowień Regulaminu). Wszystkie umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną zawarte przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną. Zmiana danych dotyczących siedziby, adresu, adresu poczty elektronicznej, nr telefonu lub faksu, wysokości kapitału zakładowego i innych danych dotyczących Sprzedawcy nie stanowi zmiany Regulaminu.